Tekniset tiedot ja mitat

TEKNISET TIEDOT

CUPRA Born 59 kWh

SÄHKÖAUTO

Kiihtyvyys (0-100 km/h)
7,7
s
Suurin teho (204 hv)
150
kW*
Huippunopeus
160
km/h
Toimintamatka jopa
424
km*
EU-yhdistetty kulutus
15,7
kWh / 100 km
Suurin vääntömomentti
265
Nm
Akun kapasiteetti
59
kWh
Maksimilatausteho (DC)
165
kW
Akkutyyppi
Li-ion
Litiumioniakku
Vetomassa (jarruton)
-
Ei vetomahdollisuutta
Vetomassa (jarrullinen)
-
Ei vetomahdollisuutta
Vetotapa
RWD
Takaveto

TEKNISET TIEDOT

CUPRA Born e-Boost 59 kWh

SÄHKÖAUTO

Kiihtyvyys (0-100 km/h)
6,7
s
Suurin teho (231 hv)
170
kW*
Huippunopeus
160
km/h
Toimintamatka jopa
420-424
km*
EU-yhdistetty kulutus
15,7-15,9
kWh / 100 km
Suurin vääntömomentti
310
Nm
Akun kapasiteetti
59
kWh
Maksimilatausteho (DC)
165
kW
Akkutyyppi
Li-ion
Litiumioniakku
Vetomassa (jarruton)
-
Ei vetomahdollisuutta
Vetomassa (jarrullinen)
-
Ei vetomahdollisuutta
Vetotapa
RWD
Takaveto

TEKNISET TIEDOT

CUPRA Born e-Boost 79 kWh

SÄHKÖAUTO

Kiihtyvyys (0-100 km/h)
7,1
s
Suurin teho (231 hv)
170
kW*
Huippunopeus
160
km/h
Toimintamatka jopa
548-554
km*
EU-yhdistetty kulutus
16,0-16,2
kWh / 100 km
Suurin vääntömomentti
310
Nm
Akun kapasiteetti
79
kWh
Maksimilatausteho (DC)
185
kW
Akkutyyppi
Li-ion
Litiumioniakku
Vetomassa (jarruton)
-
Ei vetomahdollisuutta
Vetomassa (jarrullinen)
-
Ei vetomahdollisuutta
Vetotapa
RWD
Takaveto

TEKNISET TIEDOT

CUPRA Born VZ 79 kWh

SÄHKÖAUTO

Kiihtyvyys (0-100 km/h)
5,6
s
Suurin teho (326 hv)
240
kW*
Huippunopeus
200
km/h
Toimintamatka jopa
589
km*
EU-yhdistetty kulutus
15,0
kWh / 100 km
Suurin vääntömomentti
545
Nm
Akun kapasiteetti
79
kWh
Maksimilatausteho (DC)
185
kW
Akkutyyppi
Li-ion
Litiumioniakku
Vetomassa (jarruton)
-
Ei vetomahdollisuutta
Vetomassa (jarrullinen)
-
Ei vetomahdollisuutta
Vetotapa
RWD
Takaveto

MITAT

Image
Pituus
4324 mm
Leveys
1809 mm
Korkeus
1540 mm
Tavaratila
385 l
Istuimia
4-5

*Maksimisähköteho 170 kW: Maksimiteho, joka on käytettävissä enintään 30 sekunnin ajan, laskettuna UN GTR -säännön nro 21 mukaan. Yksittäisissä ajotilanteissa käytettävissä olevaan tehoon vaikuttavat monet tekijät, kuten ympäristön lämpötila sekä korkeajänniteakun varaustila, lämpötila, kunto tai ikä. Erityisesti maksimitehon saaminen käyttöön edellyttää, että korkeajänniteakun lämpötila on 23–50 °C ja varaustila vähintään 55 % (58 kWh akku)/ 85 % (77 kWh akku). Poikkeamat erityisesti edellä mainituista arvoista voivat johtaa tehon laskemiseen niin, ettei maksimiteho ole käytettävissä. Seisontailmastoinnin käytöllä voi epäsuorasti vaikuttaa akun lämpötilaan tietyssä määrin, ja esimerkiksi akkuvarauksen ylärajaa voi säätää autosta. Korkeajänniteakun optimaalisen ylläpidon kannalta suositeltava akkuvarauksen yläraja on 80 % (pitempien matkojen yhteydessä 100 %).

 

Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, sääolosuhteista, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista. Ajoneuvon latausteho ja -aika voivat vaihdella olennaisestikin ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.