new-ateca-khp FI/FI

Uusi CUPRA Ateca: Uusi voima.

Design

Yksilöllisyys vakiona.

Erottuva ulkomuoto: korostettu puskurin muotoilu ja Dark Aluminium -sävyinen etusäleikkö.

Suorituskyky jo DNA:ssa

Hienostunutta voimaa.

300-hevosvoimainen moottori, jossa 6 eri ajotilaa. Automaattinen DSG-vaihteisto, neliveto ja mukautuva alustansäätö DCC. Valmiina mille tahansa tielle.

Tekniikka

Verraton ajokokemus.

10,25" digitaalinen mittaristo, jossa on kolme yhtäaikaista, muokattavissa olevaa näkymää. Ja teräväpiirtoinen 9,25” infotainment-kosketusnäyttö Full Link -ominaisuudella. Valitse tarvitsemasi tiedot, ja kontrolloi kaikkea haluamallasi tyylillä.

CUPRA CONNECT

Aito yhteys.

CUPRA CONNECT -sovelluksen* avulla voit pitää yhteyttä Atecaasi. Etänä älypuhelimesi tai tietokoneesi välityksellä, tai 9,25” kosketusnäytön kautta.

Turvallisuus

Turvallisen ajamisen nautinto.

CUPRA Ateca valvoo ajamista maksimoidakseen turvallisuuden. Esimerkiksi esityksellinen Emergency Assist ­voi tilanteen niin vaatiessa aktivoida hätävilkut, vaihtaa kaistaa ja pysäyttää auton turvallisesti, mikäli kuljettaja ei jostain syystä reagoi.

Huippusuorituskykyisen SUV:n uusi resepti.

Uusi CUPRA Ateca on täällä.

 

Avustavat järjestelmät hyödyntävät useiden autoon asennettujen tunnistimien tietoja. Auton varustelusta riippuen, auton ympäristöä havainnoidaan eri tunnistimien avulla. Tunnistimet voivat olla tutka-antureita, laserskannereita, ultraäänitunnistimia tai kameroita. Järjestelmien häiriöttömän toiminnan varmistamiseksi tulee varmistua, että tunnistimien pinta on puhdas. Tunnistimissa ei saa olla likaa, lunta tai jäätä, eikä niitä saa peittää tarroilla tai muilla vastaavilla, koska silloin järjestelmien toiminta voi heikentyä. Tapauksissa, joissa järjestelmien toimintahäiriöt johtuvat tunnistimissa olevasta liasta, lumesta, jäästä tms., ei kyseessä ole autossa oleva tekninen vika, vaan ulkopuolisista aiheuttajista aiheutuva hetkellinen toiminnon rajoitus. Myös mahdolliset puutteet tiemerkinnöissä tai esimerkiksi lika tai lumi liikennemerkeissä voivat vaikuttaa avustavien järjestelmien virheelliseen käyttäytymiseen.

Avustavat järjestelmät nimensä mukaisesti pyrkivät auttamaan kuljettajaa tekemällä ajamisesta miellyttävämpää ja turvallisempaa. On kuitenkin hyvä muistaa, että kuljettaja on aina vastuussa auton hallinnasta ja liikenteen seuraamisesta. Auton avustavista järjestelmistä  ja niiden toiminnasta on kerrottu tarkemmin auton käyttöohjekirjassa.

Mikäli järjestelmän toiminta häiriintyy jostain muusta tekijästä johtuen, tulee auto tutkia valtuutetussa huoltoliikkeessä.