CUPRA x Padel
- CUPRA on ollut mukana padelissa jo vuodesta 2019, sillä se jakaa intohimon haastaa vanhat toimintatavat ja auttaa laajentamaan lajia yhtenä Euroopan nopeiten kasvavista urheilulajeista.
- CUPRA uusii virallisen sponsorisopimuksensa kansainvälisen padelliiton kanssa ja jatkaa CUPRA FIP Tourin nimettynä yhteistyökumppanina.
- Brändi on mukana myös Premier Padel -kiertueella, joka on padelin tärkein virallinen ammattilaiskiertue, jonka vuoden ensimmäinen Euroopan kilpailu järjestetään Brysselissä huhtikuun 22. päivä.
- CUPRAlla on oma CUPRA Padel Tribe, johon kuuluu joitakin maailman parhaimmista nuorista padeltähdistä, kuten uudet brändilähettiläät Bea González ja Momo González.
CUPRA hyppäsi mukaan padelkentille 2019 seuraten intohimoaan tuke projekteja ja kumppaneita, jotka jakavat yhteisen intohimon haastaa vanhat toimintatavat. Siitä lähtien CUPRA on vahvistanut sidettään mantereen nopeiten kasvavaan urheilulajiin ja tehnyt itsestään kantavan voiman padelin kehittämisessä.
CUPRA ja padelin globaali kasvu
Padelin kanssa jatkuvaa yhteistyötä juhlistetaan kolmella tavalla: laajentamalla CUPRA Padel Tribea, joka on uuden aikakauden lahjakkaiden nuorten pelaajien ryhmä, joka jakaa brändin intohimon peliä ja menestystä kohtaan; jatkamalla brändin sponsorisopimuksia kansainvälisen padelliiton kanssa; ja luomalla uutta yhteistyötä Premier Padel -kiertueen kanssa, joka on padelin tärkein virallinen ammattilaiskiertue, jonka ensimmäinen turnaus Euroopassa järjestetään Brysselissä huhtikuun 22.–28. päivä CUPRAn ollessa ylpeästi mukana.
”CUPRA ja padel jakavat arvot ja pyrkimykset, jotka ilmenevät niiden kilpailuhengessä ja haastamisenhalussa. Molemmat tuovat ihmiset yhteen intohimon, innovaatioiden, suorituskyvyn ja tunteiden kautta”, kertoo Ignasi Prieto, CUPRAN Chief Brand Officer. ”Me olemme sitoutuneet padeliin heti alusta saakka, emmekä ole koskaan lakanneet uskomasta sen potentiaaliin. Sen nykyinen menestys ympäri maailmaa on osoittanut meidän olleen oikeassa, ja CUPRA jatkaakin padelin tukemista tavoitteenaan tehdä siitä olympialaji.”
CUPRAn tavoin myös padelin suosio ja vaikutus on lisääntynyt merkittävästi viime vuosina. Kiinnostus padelia kohtaan ylittää kaikki muut urheilulajit Euroopassa, ja siitä on tulossa Espanjan toiseksi pelatuin urheilulaji. Lajilla on 25 miljoonaa pelaajaa yli 110 maassa, ja kenttiä on ympäri maailmaa yli 50 000. CUPRA on nykyään kansainvälisten padelkenttien johtava brändi, joka luo synergiaa suurimpien maailmanlaajuisten kilpailujen ja parhaiden pelaajien välille. Samalla se edistää lajia ruohojuuritasolla tukemalla paikallisia seuroja ja kilpailuja ympäri maailmaa.
Brändin tavoite on selvä – edistää padelin kansainvälistä kehitystä. Koska tavoitteena on tehdä padelista olympialaji, CUPRA pyrkii aktiivisesti edistämään lajin tulevaisuutta, tekemään yhteistyötä kansainvälisen padelliiton kanssa ja sponsoroimaan Premier Padel -kiertuetta, joka on tällä hetkellä tärkein ammattimainen padelkiertue. Lisäksi brändi ylläpitää Padel Tribea, johon kuuluu joitakin maailman kirkkaimmista nuorista padeltähdistä, minkä lisäksi brändi on nimennyt Bea Gonzálezin ja Momo Gonzálezin uusiksi brändilähettiläikseen.
Padelvallankumouksen edelläkävijä
CUPRA liittyi mukaan padelin maailmaan 2019 ryhtyessään Premier Padel -kiertueen virallisten turnausten pääsponsoriksi. Perusteet yrityksen sitoutumiselle lajiin luotiin pelikentillä, sillä CUPRA on toiminut yhteistyössä seurojen kanssa, sponsoroinut paikallisia ja amatööriturnauksia sekä tukenut uusia lahjakkuuksia alusta saakka. Lajin suosion kasvattaminen ruohonjuuritasolla on CUPRAn padelstrategian tärkein tavoite, sillä brändille on tärkeää luoda vankka pelaajakanta kansainvälisellä tasolla.
Tästä syystä viimeisen viiden vuoden aikana yli 20 CUPRAn delegaatiota Euroopassa ja muualla maailmassa on järjestänyt turnauksia, työskennellyt yhdessä liittojen kanssa ja muodostanut virallisia padeltiimejä. Tänä vuonna brändi sponsoroi yli 20 kansainvälistä ja 130 paikallista turnausta 14 maassa, tekee yhteistyötä 11 kansallisen liiton ja 140 seuran kanssa kasvattaen näin CUPRA Padel Tribea.
CUPRA Padel Tribe on ryhmä erinomaisia urheilijoita, jotka ovat olleet ratkaisevassa roolissa muodostamassa sidettä CUPRAn ja padelin välille. Tiimi haluaa innokkaasti haastaa vanhat toimintatavat ja korottaa padelin seuraavalle tasolle yhdessä CUPRAn kanssa. Sen jäsenet ovat kiertueen parhaita nuoria lahjakkuuksia, jotka edustavat brändin kapinallista ja epätavanomaista henkeä ja jotka ovat valmiita uuden aikakauden uudenlaisiksi sankareiksi.
CUPRA on julkistanut uusimmat CUPRA-lähettiläät, joita ovat Bea González, joka on rankattu FIP:n listalla neljänneksi ja joka kilpailee yhdessä Delfina Brean kanssa, sekä Jerónimo ”Momo” González, joka puolestaan on FIP:n listalla sijalla yhdeksän. He liittyvät mukaan Tribeen, joka koostuu kymmenestä lähettiläästä, joiden joukossa ovat maailman parhaat naispelaajat Paula Josemaría ja Ari Sánchez sekä Alejandro Galán, joka tällä hetkellä on maailman viiden parhaan pelaajan joukossa, ja jotka ovat johtaneet tiimiä viime vuosien aikana. Galán on sattumalta myös toisen edustajamme, Fede Chingotton, kumppani, joka yhdessä Sofía Araújon, Juan Tellon ja Javi Garridon kanssa täydentää tämän monipuolisen ja taitavan tiimin, jossa kiteytyy uuden sukupolven unelmien tavoittelu ja intohimo.
Padelyhteisön kannustus
Viimeisimpänä uraauurtavana toimenaan CUPRA on yhdistänyt voimansa RL9-tiimin kanssa, joka on FC Barcelonan maineikkaan jalkapalloilijan Robert Lewandowskin johtama joukkue. Tavoitteena on voittaa Hexagon Cup. Tämä mullistavan kilpailun järjestäjänä toimivat Formula E -sarjan luojat, ja kilpailu esittelee ainutlaatuisen tiimirakenteen, jossa joukkueisiin kuuluu sekä urheilutähtiä että kuuluisuuksia, kuten Rafa Nadal ja Eva Longoria. Tämä yhteistyö julkistettiin CASA SEATissa yhdessä kaikkien pelaajien kanssa, mikä merkitsi jälleen uutta kappaletta CUPRAn laajentuvaan padelmaailmaan.
CUPRAn omistautuminen ulottuu laajemmalle kuin vain kumppanuuksiin ja yhteistyöhön. CUPRA Wilson LT -padelmaila on kolmas CUPRA-Wilson-liittouman yhteistyönä syntynyt tuote. Se edustaa brändin kunnianhimoa tarjota näille perinteitä rikkoville haastajille työkaluja urheilun maailmassa. Mailan innovatiivinen muotoilu on saanut inspiraationsa CUPRA UrbanRebel -kilpa-autokonseptin kapinallisen hengen myötä, joten tämä maila on kuin tehty uuden sukupolven pelaajille, jotka etsivät vertaansa vailla olevaa suorituskykyä kentälle.
CUPRAn padelstrategia julistaa sen sitoutumista inspiroida, kehittää ja edistää lajia ja tukea padelin energistä kasvua kansainvälisillä pelikentillä. Arvokkaiden yhteistyökumppaneidensa ja tuotteiden kehitykseen panostavan aktiivisen osallistumisensa kautta CUPRA on jo jättänyt pysyvän merkkinsä padelin maailmaan. Tukemalla padelin epätavanomaista henkeä brändi jatkaa padelin edistämistä, koska vuosien yhteistyön jälkeen se on kiinteä osa tätä lajia: CUPRA on PADEL, PADEL on CUPRA.