2019.0.6.1 FI/FI

Poikkeukselliset polut.

CUPRA ei tyydy tavanomaisiin reitteihin.

Innovaatioita ei voi olla ilman kyseenalaistamista. CUPRA Atecaa ja CUPRA e-Raceria määrittää uteliaisuus ja halukkuus ajatella luovasti – mitä voisikaan olla jo olemassa olevan lisäksi.

CUPRA Ateca uudisti ajokokemuksen. Se on kilparatojen innoittama katumaasturi, jossa on 300 hevosvoimaa, 4Drive-neliveto ja 7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto. Eikä siinä vielä kaikki. CUPRA Ateca yhdistää urheilullisuuden ja eleganssin saumattomasti. Tyylikkäät kuparin sävyiset yksityiskohdat ja hiilikuituiset peilinkotelot ulkopuolella, ja kiiltävän mustat tehosteet sisustuksessa.

CUPRA e-Racer uudisti puolestaan kilpa-ajokokemuksen. Kuten nimi kertoo, se on täyssähköinen kilpa-auto - maailman ensimmäinen touring-sarjassa. 100 % sähkömoottori, jonka teho on 680 hv ja hetkittäinen huipputeho jopa 500 kW, jota voidaan ylläpitää 10 sekunnin ajan. Keksintö edellä aikaansa. Uusinta sähkötekniikkaa, joka osoittaa, että kisoja ei voiteta äänekkyydellä vaan suorituskyvyllä.

Ja ketkäpä olisivat parempia testaamaan rajoja kuin kuuluisat kilpa-ajajat? Yhdentoista MotoGP-kisan voittaja Andrea Dovizioso hyppäsi CUPRA Atecan rattiin. Jorge Lorenzo, kolminkertainen MotoGP-maailmanmestari, otti ajettavakseen CUPRA e-Racerin. Tapahtumapaikkana Casterolín kilparata, tunnin ajomatkan päässä Barcelonasta. Rata, jossa on paljon vaativia mutkia, suuret korkeuserot ja mm. harvinainen siltaylitys. Molemmat autot saavuttivat huippunopeutensa ja ottivat kaiken irti uhmaten kilpa-autoilun peruslakeja. Katso oheinen video, niin tiedät, kuinka kävi.


Kehitys on välttämätöntä. Kun emme tyydy tavanomaisiin reitteihin, voimme löytää uusia mahdollisuuksia, haastaa pysyvyyden ja asettaa uuden määritelmän nykyajan urheilullisuudelle.