2019.0.17.0 FI/FI

CUPRA e-Racer ottaa ensiaskeleensa.

Monille kilparata on synonyymi moottoreiden jyrinälle. Mutta kilpa-autoilun tulevaisuudessa ei kyse ole siitä, että kuka on äänekkäin, vaan kyse on siitä, kenellä on paras suorituskyky ja parhaat innovaatiot. Entä jos tehokkain moottori oli myös hiljaisin? CUPRA tietää, että todellinen teho tulee sisältä ja olemme valmiita avaamaan konepellin ja antamaan maailmalle mahdollisuuden katsoa sisään.

CUPRA e-Racer, ensimmäinen E-TCR:n teknisten sääntöjen mukainen auto, on onnistuneesti suorittanut ensimmäisen rata-ajonsa Kroatiassa. Rimac Technologyn akkuasiantuntijoiden intohimoisen tiimin avulla testasimme e-Racerin eri nopeuksilla varmistaaksemme, että kaikki neljä moottoria tarjoavat integroidun ja kalibroidun takapyörävedon.

Vaikka jotkut sähköautot kärsivät edistyksellisten järjestelmien nopeasta kehityksestä johtuvista ongelmista, CUPRA e-Racerin ensimmäisen ajo sujui ilman ilman ongelmia.

Tämä oli ensimmäinen kerta, kun täysin sähköinen CUPRA-kilpa-auto kosketti rataa – ja se oli myös ensimmäinen askel kohti uudentyyppistä kilvanajoa.

"Alustava epävarmuus uusien sähköjärjestelmien monimutkaisesta integraatiosta kääntyi nopeasti optimistisuuteen, kun CUPRA-perheen ensimmäinen sähköauto – ja ensimmäinen täysin sähköinen touring-sarjan kilpa-auto - sai päätökseen avauskierroksensa”, totesi CUPRA Racingin tekninen johtaja Xavier Serra. "Tämä on jälleen yksi askel kohti tavoitettamme mullistaa kilpa-autoilua ja autokilpailukokemuksia."

CUPRA e-Racerin menestyksekäs ensimmäinen ajo ei ainoastaan todistanut tämän "sähköisen koneen" vaikuttavaa potentiaalia, vaan myös osoitti maailmalle, että e-racing ei ole pelkästään mahdollisuus - se on kilpailun tulevaisuus. Ja e-Racer on täällä näyttämässä tietä.

Nämä vakaa ensiaskeleet ovat vain ensimmäiset monista tulevista. Kaikki elektroniset järjestelmät toimivat sujuvasti. Kaikki neljä moottoria on kalibroitu oikein. Tiedämme kuitenkin, että pystymme niin paljon enempään. Siksi CUPRA e-Racerin seuraava pysäkki on Castellolin rata, jossa jatkamme monimutkaisen sähköjärjestelmän hienosäätöä ja hyödynnämme sen täyden potentiaaliin. Ja uskomme vakaasti, että CUPRA e-Racer on valmiina Circuit de Barcelona-Catalunya- radalla 2018 TCR Europe -sarjan viimeisessä tapahtumassa lokakuussa.

Todellisille faneille intohimo kilpa-autoiluun ei ole jotain, mitä näkee tai kuulee. Se on jotain, mikä on DNA: ssa.

LISÄTIETOJA

Haluatko nähdä mitä tapahtuu seuraavaksi? Saat tietää kaikki uusimmat uutiset seuraamalla Instagramissa ja Twitterissä käyttäjätunnusta @CupraRacing.